Piala Asia Qatar 2023: Malaysia 0-1 Bahrain

 

Foto - FB FAM

Harapan penyokong bola sepak Hariamu Malaya untuk melihat Malaysia menyinar di Kejohanan Piala Asia Qatar 2023 lebur apabila Malaysia sekali lagi tewas pada perlawanan kedua Kumpulan E menentang Bahrain 1-0.

Biarpun memberikan persembahan terbaik sehingga minit ke 90 permainan, Malaysia terpaksa akur dengan gol tunggal Bahrain pada masa kecederaan untuk mengesahkan peluang Malaysia mara ke peringkat seterusnya tertutup kemas. 

Gol oleh Ali Madan telah menghidupkan peluang Bahrain untuk bersaing di Kumpulan E apabila Jordan dan Korea Selatan seri 2-2 dengan masing-masing mengumpul 4 mata. 

Menurut jurulatih Bahrain, pasukannya layak untuk menang dan menegaskan gol minit terakhir pasukannya itu adalah disebabkan kejayaan anak buahnya mengekalkan fokus sepanjang 90 minit permainan. 

Katanya, gol tunggal itu bukan nasib tetapi hasil kerja keras mencipta banyak peluang dan akhirnya berjaya menjaringkan gol kemenangan. 

Malaysia akan berdepan Korea Selatan untuk baki perlawanan. Korea Selatan sudah tentu akan menggunakan peluang terakhir ini habis-habisan untuk memastikan pasukan mereka ke pusingan 16 pasukan terbaik.





Post a Comment

Previous Post Next Post