Politik: Muhyiddin sokong Samsuri jadi PM

 

Foto - Sinar

Pengerusi Perikatan Nasional (PN), Tan Sri Muhyiddin Yassin memperakui Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Samsuri Mokhtar sebagai calon Perdana Menteri pada masa hadapan.

Muhyiddin berkata, pemilihan Samsuri sebagai calon PRK Kemaman adalah langkah strategik untuk menunjukkan kekuatan dan keupayaan kepimpinan PN kepada umum.

“Orang ramai akan melihat bahawa kita mempunyai ramai pemimpin yang bijak, berkebolehan, teruji, dan sederhana.

“Kita mesti akui bahawa ada masanya PN akan membentuk kerajaan.

“Saya percaya keputusan Pas meletakkan Samsuri sebagai calon Parlimen adalah langkah strategik yang memberikan hasil yang sangat baik kepada Pas dan PN,” katanya ketika ditemui selepas program bersama warga Felda Kerteh 5 awal hari ini.

Muhyiddin turut melahirkan keyakinan terhadap kemampuan Samsuri untuk meraih kemenangan ketara dalam pilihan raya kecil itu.

Tambahnya, pilihan raya kecil itu penting kerana ia berlangsung selepas pilihan raya negeri, apabila sokongan PN semakin meningkat.

“Biasanya orang ramai tidak mahu mengundi dalam PRK, tetapi kali ini saya harap mereka akan mengundi kerana angka ini amat ketara.

"Dengan memilih Menteri Besar sebagai ahli parlimen akan menunjukkan sokongan yang lebih besar kepada PN di peringkat nasional," kata Muhyiddin. - Sinar

Post a Comment

Previous Post Next Post