Pelangai: Calon BN, Amizar akan meneruskan visi Johari

Imej: FMT



Calon BN, Amizar Abu Adam berkata, Pelangai yang terletak di Pahang terkenal dengan sumber pertanian seperti durian boleh dibangunkan sebagai destinasi agropelancongan yang popular. Perkara itu pernah dibayangkan oleh ADUN sebelumnya, Johari Harun, yang telah meninggal dunia akibat nahas pesawat di Elmina, Sungai Buloh, Shah Alam Selangor. 

Beliau berkata lokasi Pelangai di sepanjang laluan utama ke Johor dan Kuala Lumpur adalah aset yang sangat berharga kepada daerah itu.

“Kami mempunyai durian unik di Pelangai. Ada tanah untuk bercucuk tanam yang boleh juga kita terus teroka.

“Kami mahu membangunkan kawasan tumpuan pelancongan di mana pengunjung boleh melawat ladang sawit, makan durian, dan melihat sendiri bagaimana rasanya menjadi ‘perintis’, belajar cara menuai buah sawit.

“Saya pernah berbincang perkara ini sebelum ini dengan Johari. Visi kami adalah sama,” katanya.

Menurutnya lagi, pembangunan inap desa dan restoran akan meningkatkan ekonomi tempatan bagi penduduk Pelangai.

“Saya yakin Pelangai boleh menjadi destinasi menarik dengan pelbagai produk,” katanya.

Pilihan Raya Kecil 7 Okt bagi DUN Pelangai akan menyaksikan pertembungan tiga penjuru antara Amizar, Kasim Samat dari Perikatan Nasional dan calon bebas Haslihelmy DM Zulhasli.

Pada pilihan raya umum ke-15 November lalu, ADUN Umno dan Exco Pahang Johari memenangi kerusi itu dengan majoriti 4,048 undi, menewaskan Kasim, Ahmed Wafiuddin Shamsuri dari Pakatan Harapan dan Isa Ahmad dari Pejuang.

Post a Comment

Previous Post Next Post