Sam Ke Ting masih dihantui oleh kejadian, walaupun telah bebas

Foto

Sam Ke Ting kini seorang wanita bebas berikutan keputusan Mahkamah Rayuan pada Selasa (11 April), tetapi ini tidak bermakna mimpi ngerinya telah berakhir.

Kerani berusia 28 tahun itu berkata, dia masih dihantui kejadian yang meragut nyawa lapan remaja enam tahun lalu.

Ketika ditemui akhbar, Sam mengadap keluarga remaja yang meninggal dunia untuk memohon maaf dan menyebut nama mereka satu persatu.

"Saya akui saya yang memandu dan menyebabkan kematian anak-anak kesayangan awak. Bagaimanapun, saya tidak berniat untuk kemalangan itu berlaku," katanya pada Selasa.

Memakai blaus hitam dengan seluar kelabu muda, Sam berkata bahawa dia telah memikirkan bagaimana kehidupan kanak-kanak lelaki itu akan bersama keluarga mereka sepanjang enam tahun pertempuran undang-undangnya.

“Tetapi apa yang saya katakan di sini mungkin tidak cukup untuk membawa kedamaian dalam hidup anda, yang saya percaya sedang bergelut dengan perasaan yang tidak sepatutnya anda rasai.

“Kata-kata saya mungkin tidak mengembalikannya kepada anda tetapi saya ingin mengatakan bahawa saya juga, memikul beban tragedi ini.

"Saya dengan tulus ikhlas memohon maaf, walaupun saya sedar dan faham mungkin sukar untuk awak memaafkan saya," katanya.

Sam kemudian mengucapkan terima kasih kepada panel hakim kerana mendengar pembelaannya dalam kes itu sebelum meninggalkan kompleks mahkamah.

Pada hari Selasa, panel tiga hakim Mahkamah Rayuan yang dipengerusikan oleh Hakim Hadhariah Syed Ismail membenarkan rayuan Sam dan mengetepikan sabitan dan hukumannya dalam kes itu atas alasan bahawa pertuduhannya adalah cacat.

Hakim lain dalam panel itu ialah Hakim Hashim Hamzah dan Azman Abdullah.

- The Star

Post a Comment

Previous Post Next Post