Dr Mahathir Labelkan Anwar Diktator

Foto

Ia mula kelihatan seperti pertempuran bekas Perdana Menteri.

Tanpa membuang masa, bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak membalas kritikan Tun Dr Mahathir Mohamad berhubung komennya terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim. 

Dalam catatan di laman Facebooknya, Najib menyifatkan ironis bahawa seorang diktator (nama samaran yang diberikan ramai kepada Dr Mahathir) memanggil orang lain dengan label itu.

DS Najib dalam Facebooknya menulis: "Seorang diktator memanggil orang lain sebagai diktator, Mr ISA (Internal Security Act ) memanggil orang lain sebagai diktator.

Datuk Seri Najib Razak melalui Facebooknya lagi, "ISA adalah satu akta zalim yang kini dimansuhkan, untuk menangkap dan mengurung sebilangan individu, terutamanya ahli politik yang dianggap sebagai ancaman keselamatan kerana keterlaluan mereka, tanpa dibicarakan".

Bekas Perdana Menteri itu turut menyenaraikan bagaimana Peguam Negara, Ketua Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Ketua Hakim, Gabenor Bank Negara dan Ketua Polis Negara telah digantikan oleh Dr Mahathir.

Selain itu, DS Najib berkata di Facebook: "Lakukan seperti yang Dr Mahathir lakukan kepada Najib dan keluarganya. Barulah anda layak digelar diktator".

Dr Mahathir berkata "ucapannya terhadap saya, saya yakin bahawa dia berada di belakang larangan ini untuk cuba menutup mulut orang yang ingin bercakap benar. Hanya diktator yang tidak membenarkan orang ramai mengkritik kerajaan.

Pertelagahan bekas Perdana Menteri, Tun M dengan Perdana Menteri itu hangat diperkatakan oleh netizen.

Post a Comment

Previous Post Next Post