'Langkah Dubai' pasti gagal kerana PM ada sokongan 150 ahli Parlimen - DS Zahid

 

Foto - The Star Online

'Langkah Dubai' tidak berjaya kerana Perdana Menteri mempunyai sokongan 150 daripada 222 Ahli Parlimen ketika ini, kata Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Timbalan Perdana Menteri berkata dengan adanya undang-undang antilompat parti, langkah sedemikian tidak boleh menjadi kenyataan walaupun "ada yang mendakwa telah memperoleh jumlah akuan berkanun (SD) yang mencukupi untuk menggulingkan kerajaan."

"Kepada mereka yang mempunyai cita-cita besar untuk menjadi PM atau parti yang berpendapat ia boleh mendorong seseorang (untuk menjadi) PM, jangan buang masa anda.

"Rakyat sudah cukup. Belajar daripada masa lalu di mana kita mempunyai tiga perdana menteri dalam satu penggal (parlimen)," kata presiden Umno itu kepada media.

Pada 30 Dis lepas, Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Komunikasi Komuniti Datuk Ismail Yusop mendakwa 'Langkah Dubai' itu berlaku ketika pemimpin pembangkang dan kerajaan sedang bercuti di ibu negara Emiriah Arab Bersatu (UAE).

Beberapa pemimpin Perikatan telah menafikan sekeras-kerasnya penglibatan dalam plot yang dikatakan itu.

Namun, Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor mendakwa pembangkang sudah memperoleh akuan berkanun yang mencukupi untuk membentuk kerajaan baharu. - The Star Online

Post a Comment

Previous Post Next Post