Banyak kecederaan, tahanan dalam serbuan terbaru israel di Tebing Barat

 

Foto - Arab News

Lebih banyak kecederaan, penahanan dalam serbuan terbaru israel di Tebing Barat

Puak israel melakukan satu lagi serbuan subuh yang menyasarkan bandar Tubas dan bandar Tammoun, yang mengakibatkan kecederaan dan penahanan, seperti yang dilaporkan agensi berita Palestin, Wafa.

Di Tubas, beberapa kenderaan tentera memasuki bandar dari arah timur, di tengah-tengah tembakan, menurut Wafa. Dilaporkan bahawa sekurang-kurangnya dua orang yang berkaitan dengan tahanan Palestin yang dibebaskan telah ditahan.

Di Tammoun, sumber yang diterima dari Bulan Sabit Merah berkata seorang remaja berusia 16 tahun cedera selepas puak israel melepaskan peluru hidup. israel juga dikatakan telah memusnahkan dua buah rumah di kawasan itu.

Sebelum itu, Al-Jazeera juga melaporkan tentang kecederaan dan penahanan berikutan serbuan berasingan di Nablus dan menduduki Baitulmaqdis Timur.

Sementara itu, lebih banyak serangan puak-puak israel dilakukan di lokasi seperti Pekan Balaa di Tulkarem, di mana sejumlah pemuda telah ditangkap, Pekan Al-Lubban Al-Sharqiya, selatan Nablus, Pekan Al-Yamoun, barat Jenin dan Bandar Beit Ummar, utara Hebron. - Aljazeera


Post a Comment

Previous Post Next Post