Yahya memastikan Umno Johor Bahru akan bangkit semula

Sumber foto

Ketua Umno Bahagian Johor Bahru Datuk Yahya Jaafar mahu mengenepikan perbezaan politik bagi mengukuhkan 'semangat kekeluargaan' seperti yang dilakukan sebelum ini.

Beliau berkata semua ahli Umno Bahagian Johor Bahru perlu bertenang dan bersama-sama merealisasikan perkara ini.

“Agenda kita sekarang adalah untuk mengukuhkan parti dalam kerajaan perpaduan.

“Kami percaya dengan kerjasama antara kerajaan pusat dan negeri, Insya-Allah tidak akan timbul isu Umno Johor Bahru bangkit semula.

"Terima kasih kepada Tan Sri Shahrir, yang telah memberikan banyak tunjuk ajar. Saya amat berterima kasih kepadanya dan akan bertemu dengan beliau untuk mendapatkan nasihat dan pandangan kerana, sebagai ketua bahagian, saya bersikap terbuka dan bersedia untuk menghadapi kritikan," katanya. katanya ketika ditemui pada pemilihan semula Umno bahagian Johor Bahru pada Sabtu.

Yahya pada pemilihan itu memperoleh 292 undi berbanding Mohd Hairi (260), dengan satu undi buruk daripada 592 wakil rakyat yang menghadiri pemilihan semula.

Proses pemilihan Umno Bahagian Johor Bahru pada 18 Mac lalu ditangguhkan dan ditangguhkan selepas dakwaan lebihan undi berbanding jumlah wakil rakyat.

Yahya, ahli Majlis Bandaraya Bandar Baru Uda, menambah bahawa beliau mahu memberi tumpuan kepada isu perumahan dan pembangunan di sekitar Johor Bahru, terutamanya untuk memperjuangkan belia untuk membeli rumah.

“Tumpuan kepada Johor Bahru terutamanya menjurus kepada kawasan bandar dan isu perumahan yang mesti ditangani.

“Kita tahu perkembangan semasa di Johor Bahru, tetapi masih ada belia yang masih belum membeli rumah,” katanya.

Yahya berkata beliau berikrar untuk meneruskan legasi Tan Sri Shahrir Abdul Samad untuk meluaskan tali pinggang Melayu di negeri ini.

“Mari kita mulakan dari seberang laut ke Majidee, Larkin, Kampug Melayu, dan Uda kerana tali pinggang Melayu penting dalam menentukan peluang untuk belia mendapat rumah.

"Kami tahu di Johor Bahru perumahan adalah asas, dan kami juga sedang meneliti perkara lain. Sebab itu menjadi tanggungjawab kami untuk bekerjasama dengan kerajaan negeri untuk pembangunan masa depan, demi belia Johor Bahru," katanya.

Sumber

Post a Comment

Previous Post Next Post