Mohamad Ezam mengesahkan bertanding di Klang dalam pilihan raya negeri

Sumber foto

Timbalan Presiden Parti Rakyat Malaysia (PRM) Datuk Mohamad Ezam Mohd Nor mengesahkan beliau akan bertanding di Klang, Selangor pada pilihan raya negeri akan datang.

Bekas pemimpin Umno dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu akan bertanggungjawab mengetuai jentera parti di negeri ini.

“Pada mulanya saya berat hati, kerana saya tidak pernah bertanding DUN, saya tidak pernah aktif dalam politik negeri.

“Dalam era reformasi, saya hanya bersedia untuk membantu Menteri Besar Selangor pertama Dr Ghazali Basri sebagai timbalannya, serta Allahyarham Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai timbalannya ketika menerajui Selangor.

“Saya akhirnya menerima tanggungjawab saya terhadap parti dan negeri tempat saya dilahirkan.

"Parti melihat keperluan untuk menyediakan pengundi alternatif kepada dua gabungan utama yang bertembung ketika ini," katanya dalam catatan Facebook pada Sabtu.

Beliau menambah bahawa menang atau kalah adalah perkara kecil dalam perjuangan, kerana dia tidak akan goyah untuk dipenjarakan atau mati kerananya.

Beliau menyatakan ia adalah kerana menegakkan dan mempertahankan prinsip perjuangannya tanpa kompromi terhadap elit rasuah, yang mengatasi segala-galanya.

Ketua biro pemilihan PRM Zainol Arif Jamaludin sebelum ini memaklumkan kepada saya, berdasarkan perkembangan terkini, parti itu memutuskan untuk menjadikan Selangor sebagai tumpuan utama dalam pilihan raya negeri selain Pulau Pinang.

Beliau berkata senarai penuh calon, kerusi dan fokus kerja serta isu rakyat akan dibawa oleh PRM ke Selangor tidak lama lagi dan akan dimaklumkan sebelum pembubaran DUN.

Sumber

Post a Comment

Previous Post Next Post