Ini tarikh, 'Lim Sian See' beritahu Rafizi

 

Imej: Tangkap Layar FB Lim Sian See

Pempengaruh media sosial "Lim Sian See" menerima cabaran Rafizi Ramli selepas menteri ekonomi itu mendakwa beliau mahu mendedahkan identiti sebenar Lim dalam podcastnya.

Dalam catatan Facebook, Lim berkata "ia adalah tarikh", kepada jemputan Rafizi untuk muncul dalam podcast itu.

Lim berharap salah seorang admin Rafizi akan menghubunginya untuk tindakan lanjut.

Lim berkata demikian selepas Rafizi berkata beliau mahu "mendedahkan orang di belakang persona yang bertanggungjawab dalam kempen mempertahankan 1MDB", cabang pelaburan negara yang dilanda skandal.

"Lim" telah menawarkan untuk muncul dalam podcast Rafizi pada tiga majlis berasingan pada masa lalu, sambil menambah bahawa beliau bersedia mendedahkan identitinya untuk peluang bertukar-tukar pandangan dengan menteri itu.

Rafizi dalam satu kenyataan berkata beliau mahu menjemput "Lim", Ahli Majlis Tertinggi Umno Puad Zarkashi dan bekas ahli Majlis Tertinggi Umno Isham Jalil ke podcastnya kerana beliau berminat untuk mendengar idea mereka untuk memulihkan ekonomi.

Rafizi juga menuduh "Lim", Puad dan Isham sebagai hitman pembangkang kerana ketiga-tiga mereka sentiasa menyerang beliau dan kerajaan.

Bagaimanapun, Rafizi berkata, beliau akan mendapatkan maklum balas Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan timbalannya, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi terlebih dahulu untuk menjemput trio itu ke podcastnya dan diharap mereka dapat mengadakan persembahan itu bulan depan.

Sebagai tindak balas, "Lim" meminta sesi eksklusif dengan Rafizi.

"Saya mahu satu lawan satu kerana saya mempunyai banyak soalan untuk ditanya."

Dalam perkembangan berasingan, Rafizi mendedahkan beliau terpaksa dimasukkan ke hospital selama dua minggu selepas menjalani pembedahan tulang belakang baru-baru ini, dan hanya akan kembali ke pejabat pada Mac ini.

Dia juga mengatakan bahawa dia mengalami serangan jantung Oktober lalu, tetapi merasakan bahawa ia bukan disebabkan oleh sebarang tekanan yang berkaitan dengan kerja.


Post a Comment

Previous Post Next Post