Padang SNBJ Rosak, Hans Isaac Dikecam untuk Meletak Jawatan

 

Imej: Sinar Harian

Padang Stadium Nasional Bukit Jalil (SNBJ) kembali mengalami kerosakan yang serius, dan Pengerusi Perbadanan Stadium Malaysia (PSM), Datuk Hans Isaac, kini berhadapan dengan tekanan untuk meletak jawatan menyusul kegagalan dalam memastikan tahap kecemerlangan padang tersebut.

Ahli Parlimen Machang, Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal, menegaskan bahawa Hans Isaac telah gagal dalam menjalankan tanggungjawabnya sebagai ketua PSM, yang menjadi penyebab kepada kekurangan dalam pengurusan padang SNBJ.

"Dia (Hans) tidak menjalankan tanggungjawabnya dengan baik terhadap negara, yang berkaitan dengan imej dan profesionalisme pengurusan aset stadium kita.

"Kesannya adalah terhadap pasukan, rakyat, dan juga kewangan negara. Ini bukan kali pertama, sudah tiga kali padang SNBJ mengalami masalah serupa.

"Maka sudah cukuplah Hans Isaac. Jika dia masih mempunyai rasa malu, adalah wajar baginya untuk meletak jawatan," ujar Wan Ahmad Fayhsal dalam sidang akhbar di Parlimen pada Selasa.

Masalah kerosakan padang SNBJ mencuat selepas konsert penyanyi antarabangsa, Ed Sheeran, yang berlangsung pada 24 Februari lalu, di mana video dan gambar permukaan padang yang rosak tersebar luas.

Permasalahan serupa juga telah berlaku pada November tahun lalu selepas konsert Coldplay yang diadakan, menyebabkan kerosakan pada rumput padang walaupun ia telah baru ditukar.

Kini, tekanan meningkat terhadap Hans Isaac untuk mengambil tindakan sewajarnya demi memulihkan keadaan padang SNBJ dan memastikan kejadian serupa tidak berulang lagi di masa akan datang.

Sumber: Sinar Harian

Post a Comment

Previous Post Next Post