MSC MLBB 2024: Selangor Red Giant Juara, Bawa Pulang AS$1 juta

Foto: oneesports

Selangor Red Giant mencipta sejarah buat Malaysia diperingkat e-sukan antarabangsa apabila menjuarai perlawanan MSC MLBB 2024 yang berlangsung di Square 2, Boulevard City, Riyadh, Arab Saudi yang dikenali juga sebagai 5V5 Arena atau Amazon Arena. 

Selangor Red Giants dari Malaysia berjaya menewaskan Falcons AP.Bren dari Filipina dengan skor 4-3 dalam perlawanan akhir yang sangat sengit. 

Perlawanan Pertama, Falcons AP.Bren memulakan perlawanan dengan kemenangan, mengalahkan Selangor Red Giants dengan skor 23-16.

Perlawanan Kedua, menyaksikan Selangor Red Giants bangkit semula dan memenangi perlawanan kedua dengan skor 14-11, menjadikan kedudukan 1-1. 

Perlawanan Ketiga, Falcons AP.Bren kembali mendominasi permainan dan memenangi perlawanan ketiga dengan skor 22-6, mendahului Selangor Red Giant 2-1.

Perlawanan Keempat, Selangor Red Giants menunjukkan prestasi cemerlang dan memenangi perlawanan keempat dengan skor 18-4, menyamakan kedudukan 2-2.

Perlawanan Kelima, Selangor Red Giants terus mengekalkan momentum dan memenangi perlawanan kelima dengan skor 12-11, mendahului 3-2.

Perlawanan Keenam, Falcons AP.Bren tidak menyerah kalah dan terus menekan Selangor Red Giant dengan memenangi perlawanan keenam dengan skor 14-2, menjadikan kedudukan 3-3 sekaligus mengheret ke perlawanan penentuan.

Perlawanan Ketujuh atau perlawanan penentuan, Selangor Red Giants mendominasi sepenuhnya permainan dan memenangi perlawanan dengan skor 21-10, sekaligus meraih kejuaraan MSC MLBB 2024 buat kali pertama dalam sejarah kejohanan.

Pemain Terbaik:

Muhammad Haqqullah Ahmad Shahrul atau lebih dikenali sebagai Sekyss, jungler dari Selangor Red Giants, dinobatkan sebagai pemain paling bernilai (MVP) dalam MSC MLBB 2024.

Hadiah:

Selangor Red Giants membawa pulang trofi kejuaraan dan hadiah wang tunai sebanyak **US$1 juta** (RM4.7 juta).

Perlawanan ini bukan sahaja menandakan kemenangan bersejarah bagi Selangor Red Giants, tetapi juga menunjukkan betapa kompetitifnya arena e-sukan MLBB di peringkat antarabangsa.

Post a Comment

Previous Post Next Post