Highlights

PKR juga tidak kuat, Bung ingatkan Hassan Karim

 

Foto - FMT

Ketua Umno Sabah Bung Moktar Radin berkata PKR juga bukan parti yang kuat dan hanya boleh membentuk kerajaan dengan bantuan parti lain.

Beliau berkata demikian sebagai respons kepada Hassan Karim dari PKR, yang menggesa perubahan dalam kepimpinan Umno untuk membantu parti itu mendapatkan semula sokongan orang Melayu.

Tambah Bung, partinya tahu bagaimana untuk menguruskan dirinya sendiri.

"Dia (Hassan) daripada parti lain. Kami (Umno) adalah parti yang berbeza, dan kami tahu kekuatan dan kelemahan kami sendiri," katanya kepada FMT.

"Parti beliau juga tidak selalu kuat. "Jika ia kuat, ia akan memenangi pilihan raya umum lepas (PRU15) dan ia tidak memerlukan bantuan (parti) lain untuk membentuk kerajaan. "

Pada 31 Jan lepas, Hassan mencadangkan Umno merombak kepimpinannya dengan pemimpin baharu untuk mendapatkan semula sokongan orang Melayu.

Menurut Bung, Ahli Parlimen Pasir Gudang itu tidak mempunyai hak untuk mencampuri urusan Umno kerana beliau bukan ahli.

"Dalam Umno, kita ada sistem. Ahmad Zahid Hamidi dipilih oleh ahli Umno (untuk menjadi presiden).

"Hassan tidak berhak mengulas mengenai perkara ini kerana beliau bukan ahli Umno. Jika beliau mahu bercakap mengenai Umno, beliau harus menyertai Umno," katanya.

Bung menambah, walaupun Hassan berhak kepada haknya untuk kebebasan bersuara, beliau juga harus "menggunakan akal" sebelum membuat kenyataan sedemikian.

"Jadi walaupun anda mahu menembak, jangan menembak diri anda di kaki," katanya. - FMT

Post a Comment

Previous Post Next Post