Top 8 Permainan Video Paling Dinantikan pada Hujung Tahun 2024

Imej: www.reddit.com

Industri permainan video terus berkembang dengan pelancaran tajuk-tajuk (game) baharu yang menarik setiap tahun. Menjelang akhir tahun 2024, terdapat beberapa permainan yang sangat dinantikan oleh para peminat di seluruh dunia. Sama ada anda peminat aksi, pengembaraan, atau strategi, senarai ini pasti akan memberikan anda sesuatu untuk dinantikan.


1. Starfield Expansion Pack

Tarikh Pelancaran: November 2024

Platform: PC, Xbox Series X/S

Selepas kejayaan besar pelancaran utama Starfield, pengembangan pertama ini dijangka membawa lebih banyak misi, dunia baharu, dan watak yang akan memanjangkan pengalaman pengembaraan epik di angkasa lepas.

Imej: thedirect.com

2. The Witcher 4

Tarikh Pelancaran: TBA 2024

Platform: PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S

Siri RPG ikonik ini kembali, dengan dunia yang lebih besar, lebih misteri, dan lebih mencabar. Pemain dapat meneruskan pengembaraan dalam dunia fantasi yang penuh dengan makhluk mitologi, sihir, dan keputusan moral yang kompleks. Sebagai permainan yang sangat dinantikan, The Witcher 4 dijangka meneruskan legasi siri yang terkenal ini.

Imej: gamerant.com

3. The Elder Scrolls VI

Tarikh Pelancaran: TBA 2024

Platform: PC, Xbox Series X/S

Siri ikonik ini kembali dengan dunia terbuka yang lebih luas dan penuh dengan misteri. Dengan grafik generasi baharu dan pengembaraan yang mendalam, ia dijangka menjadi antara permainan RPG terbaik tahun ini.

Imej: gamesradar.com


4. Fable 4

Tarikh Pelancaran: Disember 2024

Platform: PC, Xbox Series X/S

Fable 4 bakal membawa pemain kembali ke dunia Albion dengan elemen-elemen RPG klasik yang dicintai ramai. Dunia yang lebih besar, dengan pilihan moral yang memberi kesan mendalam kepada jalan cerita, dijangka menjadi tarikan utama permainan ini.



5. Mortal Kombat 1 Kombat Pack 2

Tarikh Pelancaran: November 2024

Platform: PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S, Nintendo Switch

Siri ikonik Mortal Kombat terus menarik minat pemain dengan Kombat Pack 2, menambahkan lebih ramai pejuang dan kandungan baharu. Peminat dapat menjangkakan watak-watak klasik serta pejuang dari filem dan siri TV yang bakal menghangatkan arena pertarungan.

Imej: reddit.com


6. Diablo IV Expansion - Vessel of Hatred

Tarikh Pelancaran: Oktober 2024

Platform: PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S

Selepas pelancaran Diablo IV, pemain tidak sabar menantikan pengembangan pertama yang akan menambah kelas baharu, kawasan, dan musuh untuk dilawan. Permainan ini dijangka menghidupkan kembali semangat komuniti peminat RPG aksi.

Imej: gamesradar.com

7. Hollow Knight: Silksong

Tarikh Pelancaran: Disember 2024

Platform: PC, Nintendo Switch, PlayStation, Xbox

Sekuel kepada Hollow Knight yang sangat popular, Silksong dijangka membawa lebih banyak cabaran platformer yang sukar dengan dunia yang dipenuhi misteri dan musuh yang menakutkan.

Imej: pcgamer.com


8. Avowed

Tarikh Pelancaran: November 2024

Platform: PC, Xbox Series X/S

Dibangunkan oleh Obsidian Entertainment, Avowed adalah RPG dunia terbuka yang berlatarkan dunia fantasi dengan sihir, pedang, dan misteri. Dengan reputasi Obsidian sebagai pembangun RPG yang berkualiti, Avowed dijangka menjadi hit besar.

Imej: Steam


Dengan pelancaran permainan-permainan hebat ini, peminat gaming pasti akan mempunyai sesuatu untuk dinantikan menjelang penghujung tahun 2024. Mana satu yang paling anda nantikan?

Post a Comment

Previous Post Next Post