Puteri Sultan Pahang, Tengku Afzan Akan Disatukan dengan FD Idzham di Istana Abdulaziz

 

Foto: Sinar Daily

Majlis perkahwinan diraja antara Puteri Sultan Pahang, Yang Mulia Tengku Puteri Raja Tengku Afzan Aminah Hafidzatullah, dan FD Idzham FD Iskandar akan berlangsung di Istana Abdulaziz. Ketua Pengawal, Mejar Jeneral Datuk Mohamed Zahari Yahya, mengumumkan bahawa acara bersejarah ini akan diadakan selama tiga hari berturut-turut, bermula dari 22 hingga 25 Ogos.

Menurut kenyataan rasmi yang dikeluarkan hari ini, majlis akad nikah akan diadakan pada 22 Ogos, diikuti dengan majlis 'berinai' pada hari Jumaat, 23 Ogos, dan diakhiri dengan majlis 'bersanding' yang akan berlangsung pada hari Ahad, 25 Ogos. Setiap majlis dijadualkan bermula pada pukul 8 malam.

Bagi membolehkan rakyat menyaksikan kemeriahan majlis perkahwinan diraja ini, siaran langsung akan dipaparkan melalui dua skrin besar di Dataran Majlis Bandaraya Kuantan (MBK) serta satu skrin tambahan di Tasik KotaSAS. Pelbagai acara menarik juga telah dirancang untuk memeriahkan suasana di kedua-dua lokasi sepanjang tempoh tiga hari tersebut.

Majlis perkahwinan ini dijangka menarik perhatian ramai, mencerminkan tradisi diraja yang penuh keanggunan dan adat istiadat Melayu. 

Sumber: BERNAMA

Post a Comment

Previous Post Next Post